Jak jsem si psala s falešným šachmistrem

20.05.2023

Chess.com je šachová aplikace, která pro mnoho lidí funguje jako instagram, bezplatná seznamka, nebo místo, kde ze sebe člověk může udělat bráchu Magnuse Carlsena či největšího šachového profíka.

Před třemi lety mi napsalo "FMéčko", tedy šachista, který se údajně vydával za mezinárodního mistra.

FM: Ahoj, jsem FM a měl bych nápad, mohl bych ti zdarma udělat webové stránky, na kterých bys mohla dávat diagramy atd. Máš totiž dost lidí v klubu, tak mě to napadlo. A pokud bys nechtěla, tak bych tě chtěl poprosit, jestli bych mohl propagovat svoji stránku ve tvém klubu. (Pro upřesnění: Chess.com klub není virtuální šukací hideaway, ale šachová online místnost, v níž šachisté sdílejí radost z královské hry. Já si tam jeden takový klub založila a díky němu jsem se naučila všechny anglické pozdravy.)

Já: Dobrý den, zatím žádné stránky nechci, ale děkuji za nabídku! A jasně, můžete propagovat svoji stránku, máte mé svolení.

FM: Díky. Můžeme na mé webovce pracovat společně, jestli bys chtěla. Ze začátku bych ti mohl platit deset korun za článek.

Já: Opravdu teď nemám čas, omlouvám se.

FM: Dobře. A změnila bys něco na mých stránkách?

Já: Mohl bys vylepšit pozadí webu a udělat to více šachový.

FM: Dobře. Zejtra mi jeden slavný web nasdílí moje stránky, tak mě napadlo, jestli bys mi zatím nemohla věnovat nějaký tvoje články, abych měl obsah?

Já: Pokud bys chtěl, můžeš si nějaký půjčit z mýho blogu na Chess.com, ale uveď mě jako autorku.

FM: Jé, ty články jsou pěkný! (Kámo, odepsal jsi mi po dvou minutách. Nehraj si na Číslo 5.) Určitě si nějaký půjčím.

Já: A jak se vlastně jmenuješ?

FM: Já právě chci zůstat anonymní.

Já: A znáš mě?

FM: Ano, jsi Kamila Steinová. (Wow, umíš kliknout na můj profil, tleskám!)

Já: A znáš mě osobně? A proč chceš spolupracovat zrovna se mnou?

FM: Možná, sleduji tě už celkem dlouho. Na turnajích atd. Myslím si, že šachům dost rozumíš. A články píšeš taky pěkné. Tak mi ta spolupráce nepřišla špatná.

Já: A fakt mi nechceš říct, kdo jsi? Protože ty o mně aspoň něco víš, a já ne, což mi připadá dost nefér.

FM: Promiň, ale takhle přes internet ti nic neprozradím, možná někde na turnaji.

Já: A potkali jsme se už?

FM: Ano.

Já: A mluvili jsme spolu?

FM: Jednou.

Já: A kde?

FM: Já ten turnaj nemůžu najít, ale byl jsem tam jako trenér, a právě tam jsem s tebou prohodil pár slov.

Já: A nebylo to v Jizbici?

FM: Ne, to asi ne. Ale fakt není důležitý, kdo jsem.

Já: Hele, o nějaký spolupráci se pobavíme tehdy, až tě taky budu znát. Nevím, co od tebe čekat. Chápu, že chceš být anonymní, ale potenciálnímu spolupracovníkovi by se mělo říct, kdo jsi.

FM: Dobře, zítra ti napíšu, jak se jmenuju. Teď musím jít. (Co můžeš udělat dnes, neodkládej na zítřek.Toto přísloví kámošovi asi nic neříká.)

*DRUHÉHO DNE*

Já: Ahoj, dneska mi máš říct, jak se jmenuješ.

FM: Ahoj, rozhodl jsem se, že to opravdu nikomu nebudu říkat.

Já: OK, chápu, nicméně nepočítej se spoluprácí.

*TŘETÍHO DNE*

FM: Ahoj, nestíhám psát články pro svůj web, takže ti chci svoje stránky darovat. (Po měsíci psaní chce darovat svůj web slečně, o které ví stejně informací jako její profil. Titulka pro bulvární časopis.)

*SEDMÉHO DNE*

FM: Fajn, řeknu ti jméno.

Já: Můžeš, no.

FM: Chci ti věnovat svůj web.

Já: Jméno.

FM: Takhle, teď budu hrát o GM normu, takže moc času mít nebudu.

Já: Přestává mě to pomalu bavit. Buď si ze mě střílíš, nebo si hraješ na tajnýho ctitele po dvou rozchodech, ovšem přikláním se spíš k první variantě.

FM: Zcela upřímně, i kdybych po 1.e4 zahrál 1...h6, porazil bych tě. Takže až budeš mít chuť, písni, zahrajeme si.

Já: Nějak mě ta chuť přešla.

FM: Fajn, měla jsi možnost si zahrát s člověkem, který bere 350 korun na hodinu, mohla jsi hrát zdarma.

*OSMÉHO DNE*

FM: Neznáš nějakýho dobrýho trenéra?

Já: Proč bych ti měla poskytovat jakýkoliv informace, když ty sám mi žádný neposkytuješ?

FM: Prosím...

Já: Něco za něco. Ty mi řekneš jméno, já doporučím trenéra.

FM: OK... A jakýho trenéra bys mi teda doporučila?

Já: První to jméno. A říkám to naposled, jinak čus.

FM: Havelka Ondřej. Jinak kdyby ses dívala na můj FIDE profil, ještě tam nemám uvedenej titul.

Já: Jasně, a proto máš tady na Chess.com uvedenej FIDE rating 2456. Když si tě vyhledám, tvůj nejvyšší rating je 2100. Navíc jsi psal, že se blížíš ke GM normě, tudíž bys na svým profilu FM titul dávno měl. Btw víš, že po FM normě následuje IM norma, a ne GM, že jo? 

FM: Nazdar, fakt se nepotřebuju bavit s posranou čtrnáctistovkou.

Já: Nazdar, a přeju ti lepší výkonnostní třídu ve lhaní!

*O TÝDEN POZDĚJI*

Já: Ahoj, ty teď někde hraješ?

FM: Ne, ale budu hrát v Jeseníkách.

Já: Ha, nachytal ses. Ondřej Havelka totiž teď hraje turnaj ve Vsetíně. :)

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky